Pages

Tuesday, March 9, 2010

kesihatan diri - Part I

untuk merealisasi hasrat gua nak jaga anak orang..hujung minggu lepas gua join member gua ( mang) pergi borong besi buruk..walaupun ramai orang cakap kerja macam ni tak sesuai dengan orang hensem macam gua.. gua tak kesah lah buat kerja apa sekali pun.. gua dan member gua masuk kampung-kampung kat area gua carik kalau ada sapa-sapa nak jual besi buruk..sambil membunyikan horn keliling kampung.. member gua panculkan satu soalan kat gua..

mang:"lu nak rasa jadi orang kaya??"

gua malas nak layan tapi disebabkan naik lori dia gua layankan jugak.. kang tak pasal-pasal gua kena turun kat bustop..

gua:"nak..!" gua balas pendek..
mang:"lu tutup tingkap.."

gua malas nak ajukan soalan tambahan.. gua ikutkan jer.. gua putar tombol tingkap ikut putaran jam laju-laju..

gua:"kaya apa macam ni.. tingkap pun tak power window.."
gua saja bakar line, tanda menyampah..

member gua tak balas apa..
member gua pasang aircond sambil capai kotak suria kat dashboard..
"apa jadah dia nak buat ni.." gua bergetus dalam hati..
member gua nyalakan rokok dikuti dengan letupan-letupan kecil dari kretek apabila disedut dalam-dalam sampai membentuk kawah dipipinya...
dihembuskan asap ke arah windscreen..

mang:"amacam ada gaya PIMP tak isap rokok dalam aircond?"
gua:"apa bangsat punya lawak.. tak inovatif langsung.." gua balas sambil bukak tingkap..

gua bakar rokok.. gua angkat kaki kiri gua letak luar tingkap.. best rasa geli-geli..
sambil gua ikut faizal tahir nyanyi kat radio.. gua dengar-dengar suara gua lebih kurang sama jer dengan mamat superman tu.. macam mana la dia boleh jadi penyanyi..

"Alhamdulillah"... member gua bersuara...

to be continue..

No comments: