Pages

Monday, March 15, 2010

gadis manis ( puisi pendek )

gua ingat nak try main puisi..
lu orang baca ikut ikhlas hati..

bunyi seruling....

siapakah gerangan namamu..

walaupun pertemuan kita hanya seketika..

ingatan ku terhadapmu tersemat kemas disudut hatiku..

mungkin inilah yang dinamakan cinta pandang pertama bisik lembut hati kecilku..

dari bingkai tingkap kelihatan rambut lurusmu ditiup lembut oleh angin aircond keretamu..

kamu kelihatan begitu gembira bergurau senda dengan sahabat yang duduk disebelah..

lirikan senyumanmu yang manis pasti menambat hati setiap jejaka yang cuba mendekati dirimu..

masakan kamu akan mendampingiku sedangkan diluar sana ribuan jejaka memburu cintamu

ahh.. sungguh tak dapat ku lupakan detik itu..

lebih - lebih lagi ketika kamu masuk line kanan tanpa bagi signal sehingga aku hampir mencium bontot kereta mu..

------------------------------------------------------------------------------------------------

lu tunjuk lu punya rambut rebonding?
lu tunjuk lu pakai spek mata itam tutup pipi?
lu tunjuk lu punya senyuman nampak gigi taring?
lu tunjuk lu pakai baby-T nampak bekas BCG?

lu ingat gua goyang?

lu masuk gua punya line tak bagi signal..
gua tetap tunjuk gua punya jari tengah sambil hon panjang sampai lu berhenti tepi jalan terkial -kial..

p/s: gua pun tak tau yang kat atas ni puisi ke tak.. lu orang takyah komplen..
p/s2 : laptop gua baru reformat.. draf gua buat panjang-panjang semua hilang.. bangsat..

2 comments:

Anonymous said...

ni puisi lari format

Mati Bah!!! said...

kan gua da pesan.. gua pun tak tau yang kat atas ni puisi ke tak gua sendiri pun tak tau..