Pages

Wednesday, March 10, 2010

kesihatan diri.. finale..

"Alhamdulillah"... member gua bersuara gua angkat kepala gua yang dah nak hampir baring kat dalam lori.. gua tersenyum.. gua nampak satu rumah kat depan baru tukar zink.. boleh tahan banyak jugak zink bertempiaran kat halaman rumah tu.. member gua berhentikan lori kat depan gate rumah tu.. gua nampak ada sorang brader yang gua syak tuan rumah tu.. gua sarung selipar sambil bukak pintu.. member gua tahan langkah gua.. "biar gua deal".. member gua memberhentikan langkah gua.. sebab dia tahu kalau gua yang deal kalau tak pisau lipat kat tengkuk, screwdriver kat tulang belikat.. kalau ada yang nak jual benda dah buruk tu mahal-mahal sangat.. member gua pegi deal dengan tuan rumah tu.. gua tunggu kat lori sambil gua cukur jambang gua berpanduakan side mirror lori member gua..sesekali gua ternampak tuan rumah tu jeling-jeling kat gua.. lima minit kemudian member gua datang ke lori dengan senyuman..

"jadi" pendek dari member gua.. sambil menunjukkan ibu jari kanannya "brader tu tadi tanya.. yang kat dalam lori tu artis ke?" sambung member gua..

tu la orang kita.. rupa cam matsaleh sikit.. artis..

gua turun dari lori gua malas nak layan tuan rumah yang dari tadi senyum kat gua.. kalu anak pompuan lu yang senyum kat gua takpa la jugak..dengus hati gua.. dalam sibuk gua punggah zink-zink naik belakang lori.. satu kesilapan teknikal berlaku menyebabkan zink yang dah berkarat menghiris kulit halus tangan gua.. memancut darah keluar..gua terhenti sekejap.. gua perhatikan luka gua.. tak berhenti-henti darah keluar.. gua bagi tekanan sikit kat luka gua.. supaya darah berhenti..

mang: "alaa.. sikit jer tu.."
bentak member gua yang telihat gua tak henti-henti tengok luka gua..

gua: "macam lu tak kenal gua.. bukan gua tak biasa luka-luka ni..masa lu nak kena hambat dengan samurai dulu gua jugak yang tadah belakang selamatkan lu.. zink berkarat ni ada bakteria Clostridium tetani, bahaya tau tak??.. silap-silap boleh kena tetanus tau!!..kalau dah masuk saluran darah silap hari bulan boleh kena kejang otot, boleh menyebabkan maut tau.. lagipun gua tak nak jadi macam John A. Roebling!!!.."
gua hurai panjang lebar.. untuk tempoh 15 saat gua nampak begitu educated..

mang: "abis tu asap rokok yang lu masukkan dalam badan lu hari-hari lu buat tak kesah jer.."

gua tak dapat jawab.. kali ini gua nampak macam orang tak pegi sekolah..
gua bukak baju gua lilit dekat luka gua sambil sambung angkat zink..
gua nampak member gua senyum tanda kemenangan..
gua nampak jugak tuan rumah senyum lebar tengok gua angkat zink tayang otot-otot gua..

No comments: