Pages

Monday, March 29, 2010

u spik no inglis??..

cikgu : what is this? (sambil tunjuk gambar masjid dekat papan hijau)
kelas : ........ (sepi semua buat-buat menulis dekat buku latihan)..
cikgu : siapa dapat betul cikgu bagi balik awal.. (cikgu bahasa inggeris gua cuba memberi ransangan)

ternyata berkesan.. gua teransang.. sepantas kilat gua angkat tangan..
dalam kepala gua, gua dah baring-baring depan tv tengok tape moero attack ..

cikgu : yes.. kamu..
gua : mosk'... (gua sebut dengan sempurna makhrajnya)
cikgu : salah.. mos kiu.. (guru bahasa inggeris perbetulkan kesalahan)

perghh.. gua jadi down.. gua terus diam sampai balik sekolah..








sampai rumah gua dekati bapak gua yang tengah duduk dekat meja bulat tengah pekena kopi o dengan rokok virginia gold...

sambil bukak kulit langsat gua tanya bapak gua..



gua : masjid bahasa inggeris apa?
bapak: mosk' (bapak gua jawab sambil asap keluar dari mulut)

gua : Bangsat!!!! ( gua jerit dalam hati sambil gemgam buah langsat sampai lumat.. menyesal gua tak lawan cakap cikgu gua..)

No comments: