Pages

Monday, August 30, 2010

bazaar ramadhan..

Dah masuk 20 hari puasa.. sekali pun gua tak jejak kaki dekat pasar ramadhan lagi.. sebab biasanya gua sampai rumah balik dari pejabat lagi dua tiga minit nak azan maghrib..makanan dah siap terhidang atas meja.. tinggal tunggu dijamah.. gua tak rasa meriah sangat puasa tahun ni.. maksud gua bab-bab makanan.. lepas taraweh pun selalu gua balik terus malas nak layan moreh..

tugas pegi bazaar ramadhan diserahkan bulat bulat dekat mak gua.. gua tak suruh.. dia yang nak pergi.. gua syak mak gua malas nak masak.. tiap-tiap hari mak gua akan beli pulut panggang, yang tu jer la yang gua rasa kena dengan tekak gua sambil bilas dengan ABC.. gua ada sekali cuba bilas dengan cendol tak lepas.. gua hirup setengah gelas.. gelas penuh balik.. selera gua seakan putus sejak masuk bulan puasa aritu..

masuk sahur pun gua tak makan banyak sesenduk nasi dengan lauk lebihan berbuka.. cukup buat asal perut..kadang - kadang gua bilas mulut dengan segelas susu dan dua batang rokok cukup..dah 20 hari macam tu..tapi apa celaka sixpack gua tak timbul-timbul lagi???




No comments: