Pages

Wednesday, August 25, 2010

jodoh..

gua sampai tempat letak skyline pukul 5.14 gua geleng kepala.. biasanya waktu macam ni jalan dah setat sesak.. lu guna kereta berkelajuan cahaya macam skyline pun tak gua sebab tetap sangkut dalam kesesakan jalan raya.. gua lambat sampai skyline bukan sebab time management gua tak bagus.. tadi gua tolong sorang warga emas melintas jalan.. gua rasa nak baling jer pakgad dengan kasut gua tadi.. bukan nak tolong orang tua tu melintas jalan.. sebok main dengan walkie talkie dia.. nasib baik iman gua taf bulan-bulan puasa ni..

setelah mencongak dan mengunakan teori taklukan mantik gua buat keputusan untuk solat asar dahulu.. sambil tu boleh bagi reda sikit kesesakan lalu lintas tu.. macam biasa gua pegi port tempat gua selalu solat tiap kali singgah dekat msjid tu.. segala urusan berjalan dengan lancar.. sehingalah selesai gua memberi salam terakhir..

gua terkedu..
dada gua turun naik..
tengkuk gua rasa kembang..
bulu-bulu roma gua terpacak-pacak..
gua istigfar banyak-banyak ..


di tiang sebelah tak jauh dari tempat gua menunaikan solat sekujur tubuh kecil sedang besandar di tiang..

gua bisik dalam hati..

"celaka.. aiman ni lailatulqadar ke apa???"

No comments: