Pages

Tuesday, May 4, 2010

Fara..

16 jam sebelum perlawanan

fara: hello..
gua : lu tengah buat apa?? (gua tanya tak tunggu lampu hijau bukan wajib bagi salam pun)
fara: tengah gosok tie merah gua..
gua : hais lu ni tak abis-abis.. lu ni cuba ikut macam wan jamak.. pakai tracksuit dengan tshirt jer..

(fara tak balas.. gua syak dia makan hati.. gua tambah soalan gua..)

gua : match malam ni macam mana?
fara: macam mana apa?
gua : tu la lu.. macam mana nak dapat manager of the year.. line up la.. line up...
fara: ooo.. macam biasa la..
gua : details plis..
fara: gua ingat nak bagi torres main jugak malam ni mana tau boleh score dalam 5-6 goal..
gua : takyah gua nak pakai torres dengan aquilini malam ni.. gua nak bawak jumpa Datuk K.. nak deal dengan dia jadikan budak dua ekor tu duta produk simply siti..

fara: abis tu lu nak gua simpan siapa kat atas malam ni??
gua : lu simpan la ngog ke.. elzhar ke.. mane tau ada score boleh jual mahal sikit season depan.. yang lain tu lu pepandai ler..
gua : tapi ingat malam ni amik kalah tau..
fara: eh apasal pulak?? taknak ambik top 4 ke season ni?
gua : jangan nak mengada.. tak payah..
fara: ok (balas fara lemah)

gua send email dekat torres dengan aqualini..
"malam ni ikut gua jumpa dato k dengan datuk siti"

torres balas..
"pukul brapa?? nak pakai apa??"

aquilini balas..
"yey.. okies.. xoxo"


6 jam sebelum perlawanan..

"kensel malam ni.. datuk siti kena buat show dekat AIM"

torres balas..
"alaaaa.. u ni penat i set rambut tau.."

aquilini balas..
":'("


2 jam sebelum perlawanan..

gua email fara pulak..
"line up"

fara balas..
"???"

gua balas balik..
"gampang!! line up malam ni la.."

fara balas..
"Reina, Kyrgiakos, Carragher, Agger, Ayala , Maxi , Gerrard, Mascherano, Lucas, Benayoun , Kuyt."

gua balas..
"lu sayang sangat dengan ayala tu pasal apa??.. adik bini lu ke?? gua tak jadi pakai aquilini malam ni.. bagi dia main.. dia da rehat lama sangat.."


1 jam sebelum perlawan..

gua email fara cc jirad n rina..
"amik kalah, pelantar minyak sorang dapat satu!!"

sorang pun takda reply.. hati gua pulak bedebar.. takut-takut dorang tak baca email gua..

minit 33 perlawanan
the Drog score.. gua senyum..
jarang-jarang gua senyum kalau the Drog yang score sebab dia buat muka lansi lepas score paling champion..

minit 54 perlawanan
super frank plak score..
gua dah tengok match sambil silang kaki..

minit 70 perlawanan
gua email fara
"lu keluarkan budak aquilini tu.. main tak putus napas karang tak pasal-pasal menang plak nanti"

minit 93 perlawanan
Alan Wiley tiup wisel penamat gua pun dah boleh tarik napas lega..

gua tutup tivi.. tarik comforter.. apa gila gua nak tengok match MU.. BUANG MASA!!!

sambil gua layan - layan mata.. talipon bimbit gua berbunyi email masuk..

"good job!

regards,
Roman Abramovich."


No comments: