Pages

Tuesday, May 25, 2010

hilang lagi!!

tepat pukul 4:59:55. gua kemas kemas laptop.. gua duduk lama lama bukan ada tambah gaji..gua hayun laju kaki melangkah.. sampai parking gua bagi salam dekat skyline.. skyline balas titt.. titttt.. gua geleng kepala..

badan gua dah penat penat.. banyak jugak kerja gua siapkan arini.. dapat la gua menjawab dekat boss gua besok kalau kalau dia tanya gua buat apa semalam.. gua senyum.. gua tarik senyum gua balik simpan dalam poket sebab gua baru teringat gua ada kelas malam ni.. gua pandu skyline ke tempat gua belajar.. sampai kelajuan 60 km/j gua tekan butang panduautomatik..gua tambah darjah lengkungan kerusi gua.. sambil curi curi pejam mata..

sampai tempat gua belajar skyline berhenti bawah pokok besar.. ni la salah satu sebab gua sayang skyline ya amat.. dia dapat rasa apa yang gua rasa.. gua tak buang masa turunkan kerusi bagi melintang.. gua pejam mata sambil gua biar skyline buai gua dengan lagu lagu seleksi.. gua ingat nak tidur kejap sambil sambil tunggu maghrib..

gua terjaga bila dengan laungan azan dari masjid.. gua bangkit dalam kadar segera takut iblis himpit gua. gua kesat kesat mata.. tapi tiada apa yang boleh dikesat.. gua dengar dengar orang cakap tidur takda taik mata tak sihat.. betul ka??

gua celok tangan dalam poket.. takda.. hati gua dah tak sedap.. gua capai beg laptop guagua selongkar bagi puas hati.. hati gua bertambah tambah tak sedap.. sambil dalam hati gua dah maki maki.. gua ingat itu jam iblis dah sorak sorak untuk gua suruh maki maki lagi..

"takkan talipon bimbit hilang lagi" dengus hati gua.. ni talipon bimbit pejabat pulak.. dalam kepala gua tak rasa sangat la gaji gua bulan ni.. sebab kena bayar balik talipon yang gua hilangkan.. gua tarik napas dalam dalam.. skyline yang hampir hampir terlelap terjaga.. gua tak cakap banyak gua pecut patah balik pegi opis kali ni gua tak bagi autodriveskyline bukan boleh kalau laju laju.. cepat gugup..







dalam perjalan gua doa doa masih ada orang dekat opis.. dan takda orang yang termasuk dalam poket dia orang..tapi gua rasa lagi nbanyak gua maki maki dari doa doa.. dengan jalan jam.. abang baju putih berdiri tengah jalan suruh berhenti pun gua jalan jugak.. sori abang baju putih lain kali gua tak buat lagi..

sampai dekat opis gua parking skyline bagi seret tayar.. gua capai beg laptop letak bawah.. takut-takut laptop pulak yang hilang lagi gua haru.. dalam gelap gelap senja gua nampak benda bercahaya dekat lantai kereta gua..

bangsat.. gua hentak lantai skyline bertalu talu..

skyline bersuara.. mana gua tau lu carik apa...

No comments: