Pages

Monday, May 10, 2010

kursus..

pagi tadi macam biasa gua datang opis hu-ha-hu-ha depan boss gua kejap.. tapi gua memang banyak kerja pun.. gua nak niat hu-ha-hu-ha pun tak sempat.. nak turun minum pagi sambil bahas isu muka depan newspaper pun tak sempat.. nak pegang newspaper jauh sekali.. bila gua rasa badan dah keras-keras, bibir dah kering.. gua bungkus laptop gua siap-siap nak pegi seken opis gua.. sebelum keluar opis gua sempat gurau-gurau manja dengan akak receptionist dengan harapan attendance gua esok dia bagi hijau kalau gua datang lambat. gua cepat-cepat beredar bila perasan boss HR dah setat jeling- jeling kat gua..


gua masuk skyline.. gua syak PRU akan datang gua ingat nak minta besarkan jalan raya gua tengok tempat gua sekarang dah boleh tahan ramai kereta.. jam pun kadang-kadang boleh menguji iman gua yang senipis kulit bawang ni.. gua bawak skyline dalam kelajuan sederhana.. tak sempat nak masuk gear enam pun.. baru nak masuk gear empat dah kena tekan break.. nak masuk gear enam jadah.. sampai seken opis gua.. gua pecut laju-laju pegi tempat gua selalu park skyline.. dah agak dah mesti ada orang amik parking gua nasib baik la ada orang kat dalam kereta tu kalu tak percuma kena sisip nota ugutan bunuh dekat wiper.. gua bagi signal sambil ketik lampu tinggi dua kali dalam masa satu saat.. brader tu tak perasan jugak.. gua tekan hon panjang-panjang sambil buat muka ketat-ketat.. baru brader tu perasan kelam kalibut reversekan keta dia.. brader tu beredar sambil senyum dan angkat tangan yang membawa maksud "mintak maap gua tumpang parking lu" kot.. gua balas senyum dengan muka ketat-ketat.. gua masuk parking sambil break bunyi tayar..



gua capai laptop dekat seat belakang.. gua keluar skyline sambil pesan suruh jaga diri elok-elok.. gua bergerak ke opis seken gua.. beg laptop sangkut bahu kanan.. tangan kiri masuk poket.. dada bagi naik.. jalan pun kena ada skill.. mana boleh sembarangan.. opis seken gua ni sekali dengan jabatan-jabatan gomen banyka jugak la makhluk-makhluk sarungkan baju kilat-kilat setiap ari khamis.. yang ni pun sampai sekarang gua tak tau siapa punya idea pakai baju kilat-kilat ni.. dalam perjalanan gua nak pegi opis di kejauhan gua nampak seorang brader tengah usha-usha gua.. gaya lagak macam kaki pukul.. rambut pacak-pacak, kulit tebal-tebal, badan sedap-sedap.. hati gua dah debar-debar tangan kiri dalam kocek gua dah gemgam jadi penumbuk.. langkah berjaga-jaga mana tau brader tu nak serang gua.. brader bergerak kearah gua.. gua tambah gugup.. takkan gua pakai semat-semat macam ni nak bertumbuk.. takkan gua nak patah balik pulak.. gua gagahkan langkah gua jugak terus kedepan.. brader tu semakin hampir dengan gua.. ada dalam satu meter jarak gua dengan brader tu.. brader tu bersuara setelah usha gua dari jauh.. "bang.. tumpang tanya kursus kawin dekat mana"..
fuhhhh.. "owh.. dekat atas" gua balas pendek sambil perati sorang awek tengah senyum-senyum sweet dekat gua tak jauh dari situ.. "terima kasih bang"
gua teruskan langkah gua masuk ke opis.. awek brader tadi tak berhenti-henti jeling gua..





p/s: kepada brader tadi, sori banyak-banyak gua pun tak tau kat mana tempat kursus kawin tu gua harap lu jumpa.. lu buat gua nebes dengan lagak lu macam kaki pukul.. nasib baik awek lu sweet.. gua doakan lu orang jumpa tempat kursus tu.. apa gila gua tau tempat kursus kat mana gua sendiri pun tak pegi lagi

p/s2: kepada cik playsmart.. kite bile nak pegi kursus ni?? hikhik..

No comments: