Pages

Tuesday, April 20, 2010

TAK TIK

gua check dalam almari.. tak jumpa.. gua tarik drawer.. takda juga.. gua keluar dari bilik periksa dekat ampaian.. senyuman terukir dekat bibir gua gua.. gua hampiri ampaian.. gua ramas-ramas.. kering!.. senyuman gua naik satu darjat.. gua dekatkan hidung.. bau sabun pencuci jenama TOP.. pergh.. gua punya happy itu jam sampai ke sum-sum tulang.. rasa nak buat tumbuk angin macam rooney buat masa score penalti lawan liverpool aritu..ceh setakat penalti gua pun boleh score sambil tutup sebelah mata.. gua sentap boxer gua dari ampaian. berputar-putar sepit kain mak gua diudara sebelum ditidakkan oleh graviti..



gua sarung laju-laju.. dia punya nikmat dapat sarung boxer baru basuh.. macam minum slurpee guna hidung tengah panas.. dia punya kick bolih sampi ke otak.. sambil sarung otak kanan gua menjalankan tugasnya.. lalu menghantar signal kepada bibir gua untuk membuatkannya senyum..dimana otak sebelah kanan gua menghasilkan pertimbangan yang wajar,secara mudah, bebas dan bersahaja ke arah penyelesaian masalah kekurangan bekalan boxer bersih yang gua hadapi.. siap gua sarung baju kerja.. gua kutip semua pakaian yang gua dah pakai dekat belakang pintu.. atas almari.. bawah katil.. dalam selimut.. gua masukkan dalam dalam laundry bag.. sambil capai kunci skyline gua.. gua tendang laundry bag tepat tepi mesin basuh.. dekat opis gua buat kerja-kerja gua.. sambil gua selang-selikan dengan bukak facebook untuk menambahkan produktiviti gua.. banyak sangat orang add gua.. gua malas nak add orang yang gua tak kenal..nanti takda slot untuk orang yang gua kenal.. balik kerja gua layan main bola pulak.. sempat juga gua tendang 2,3 batang tulang kering siku tengkuk dan sewaktu dengannya.. puas.. memang puas..




lepas mandi baru gua perasan.. laundry bag yang gua sepak tepi mesin basuh pagi tadi masih disitu tak berusik.. dem mak gua dah tau taktik letak tepi mesin basuh gua.. ternyata taktik ni dah tak bolih diaplikasikan lagi.. usai maghrib.. gua sumbat semua pakaian dalam mesin basuh.. malam tu gua tidur dengan kipas bertiraikan boxer.. apa gila gua nak pakai seluar bola pegi pejabat esok..

No comments: