Pages

Monday, April 12, 2010

lu layak dapat gua punya tabik spring!!

gua : "uncle.. umur u brapa??"

uncle j : "aish tua suda ni.. tahun ni masuk 51 tahun suda uncle hidup."

gua : "lama suda uncle buat kerja ni??"

uncle j : "dari aku umur 14 tahun lagi sampai ada anak 11 orang sekarang.."
uncle j balas sambil senyum kesipuan..

gua : "brapa la uncle dapat 1 kali naik?"

uncle j : "tengok jenis barang la.. kalau yang berat-berat macam ni dapat la 30rm satu kali naik.."

gua : "satu hari brapa kali pulak uncle turun naik.."

uncle j : "kalau cuaca ok.. 3-4 kali la jugak.."
balas uncle j sambil hembus asap rokok daun.. memang klasik aroma dia..

gua : "tak penat ke uncle??"
uncle j memberi jawapan hanya dengan senyuman..

uncle j : "ok la uncle naik dulu.. ada dua bijik lagi tong gas dibawah.."

gua : "ok.. pelan-pelan uncle.."

Tak sampai 5 minit uncle j memasuki blind side gua.. sambil gua dua tiga kali berhenti amik napas..








p/s : gua ingat gua nak menuntut ilmu dengan uncle j.. lu orang nak join??? mane tau blaja ramai-ramai bolih dapat diskaun.


p/s2: lepas ni gua dah ada point nak lempang orang sampai berterabur gigi kalau gua ada dengar orang yang keje duduk dalam ekon lepas tu bising-bising cakap penat..

No comments: