Pages

Monday, February 22, 2010

iblis

Tiap petang budak-budak kampung gua ada main bola, tp kalau hujung-hujung minggu gua orang lebih prefer main tendang2 kaki. lu orang cuba bayangkan 1 team 20 - 30 orang, kalau lu keluar rumah pasang niat nak main bagi peluh keluar.. gua sajes lu tak payah main ala2 liga inggeris,main pass2, lu dapat bola lu bawak dari bawah sampai atas,sampai lu orang rasa napas lu orang dah xda..takyah teamwork sangat, kalau tak sampai ke maghrib la ketiak lu masih kering..yang main pulak semua budak2 muda yang gagah2 berlari, gua bisik dalam hati.. "gua dulu pun pernah buat bawah 11 saat 100 meter", gua tarik dalam-dalam gua hembus guna hidung asap rokok sambil ikat tali but gua kat tepi padang..

tapi siyes kalau lu orang boleh elak lu orang punya tulang kering dari kena tendang pun suda cukup bagus..Michelle Wie pun boleh terseliuh ankle.. ni kan pula main bola dengan orang ala2 cerita sami main bola..gua ingat kalau wayne "RudeBoy" ronney main skali boleh duduk tahiyat akhir kat tepi padang..

usai main bola gua dengan member gua lepak-lepak kejap bagi otot-otot kita orang benti menguraikan glukosa dan glikogen.. sambil sembang-sembang, tiba-tiba sorang member gua terkedu..

cepat2 gua sergah member gua, takut2 member gua dah xda..
"lu apahal?? tertelan hingus??"...
"macam lu!"...
member gua balas pendek..

gua toleh belakang gua cuba cari apa yang member gua cuba sampaikan..gua tengok ade sorang brader kacak baru keluar dari kereta mewah.. gua ikut terkedu skali.. mamat kacak tu sebijik macam muka gua.. sorang member gua jerit nama gua, member-member gua lain pun join sepam.. pastu disudahi dengan hilai tawa.. sampai la brader tu blah.. selain brad pitt ni la pertama kali gua jumpa sebijik macam muka gua..

sedang otak gua mencernakan oksigen2 yang baru diserap tiba gua teringat satu hadis yang ada cakap waktu senja menjelang maghrib eloklah berada di dalam rumah sebab waktu-waktu macam ni iblis da start keluar.

gua istigfar panjang...
gua balik mandi.. ambik wudhu..

gua saspek brader tu td iblis menyerupai gua... tu yang boleh pakai kereta mewah..

No comments: