Pages

Thursday, February 25, 2010

buah - buahan import bersurat finale

gua sampai kat port yang gua cakap tadi.. tapi kene parking jauh sikit.. sapa la perancang bandar dia ni tak cerdik langsung.. kalau gua la, da lama gua buat satu flyover dari rumah gua sampai parking kat office gua.. gua menapak ada la jugak dalam 200m dahi gua pun dah galak berpeluh.. orang kulit halus memamg cepat berpeluh.. gua sampai kat destinasi.. gua nampak kotak buah2han import.. tapi takda org.. tutup.. kat hujung kot.. gua sedapkan hati.. gua percepatkan langkah.. sampai kat hujung gua nampak pisang... pisang.. pisang.. gua sergah akak tu..

"hoii.. mak gua nak anggur yg lu p jual pisang pasal apa??" akak tu tak bagi respon.. mungkin sebab gua sergah dalam hati.. gua dapat bayangkan ah so-ah so yang selalu jual buah2 import kat situ tengah beraya dengan cucu-cucu dia.. gua patah balik.. gua cuba menggunakan algebra mudah untuk mempertimbang kebarangkalian gua pegi balik giant untuk beli epal mak gua.. tapi bila gua teringatkan senyuman pakgad tu tadi gua bantutkan niat gua.. takkan gua sanggup diperkotak-katikkan oleh seorang pakgad.. neraka tidak!!!.. gua ada satu tempat lg.. tp gua tak pegi sebelum-sebelum ni sebab supermarket ni dah tutup 2 hari sebelum raya cina lg.. gua cuba juga.. gua taknak mak gua lari pegi batu belah batu betangkup plak nanti.. susah nak kejar gua tak hafal jalan sangat.. takda lengah gua terus pegi supermarket tu.. gua nampak banyak kereta-kereta murah parking kat luar.. hati gua berbunga.. gua kembali senyum.. gua melangkah gagah.. gua pegi section buah2an.. ahh suda.. epal jer yang tinggal tu pun tak sebotox yang kat giant.. gua cuba guna ilmu psikologi gua untuk reka alasan yang konkrit kenapa takda anggur.. otak gua buntu.. keliru.. rasa macam gua jawab kertas prinsip akaun masa spm dulu.. dengan longlai gua capai epal setengah dozen.. gua ambik aiskrim walls 2 liter.. harap dapat sejukan hati mak gua..

gua bayar.. tiba-tiba gua terdengar suara menahan gelak.. hik.. hik.. bunyi seolah-olah tersekat-sekat.. gua toleh kanan.. gua toleh kiri.. seorang pun tiada memberi mimik muka seolah-olah sedang ketawa.. gua abaikan.. tak penting.. gua masuk dalam skyline.. gua letak barang kat passenger seat.. "ahhhhhhhhhhh.. sudahhhhhh..." kali ni gua dengar gelak ketawa besar.. halkum ketawa dengan riangnya.. gua terbeli aiskrim macammana gua nak basuh skyline... nasib baik la gua takda buat janji kerat jari dengan skyline nak bawak dia pegi main air arini... gua usap - usap stering skyline.. sambil cakap.. "hujung minggu ni ye".. skyline tak bagi respon.. ceh.. memang jenis takda perasaan..

gua malas nak pikir panjang gua terus shoot balik rumah.. gua rumuskan aktiviti arini kurang berjaya.. gua tak dapat carik anggur mak gua.. gua tak dapat bawak skyline pegi main air.. sepanjang perjalanan balik gua suasana di iringi dengan hilai tawa halkum sampailah gua jerit "DIAM!!!".. baru ler dia senyap.. sesampai di rumah.. mak gua tengah lepak-lepak kat hall tengok tv.. gua terus cakap kat mak gua sebelum dia sempat bertanya..

gua: mak anggur lu nak takda..
mak: owh habis la tu.. baru CNY kan..

ler.. camtu jer respon mak gua?? gua saspek mak gua akan nangis sambil lari pegi batu belah.. hati gua jadi sedap sikit.. gua letak barang-barang yang gua beli tadi atas meja makan.. gua amik aiskrim gua letak dalam peti sejuk.. karang tukar nama jadi air krim pulak.. gua letak epal dalam raga.. gua nampak milo yang gua beli tadi...

ahhhhhhhhhhh FARK!!!!!!

gua lupa beli ais... kesian tekak gua....

No comments: