Pages

Monday, February 25, 2013

lesen

petang tadi gua balik keja.. dari gate lagi gua dah nampak anak buah gua tengah duduk dekat beranda.
gua tekan punat auto park. skyline perlahan - lahan bergerak ke arah parkir..

gua keluar dari  skyline..
gua dongak empat puluh lima darjah sambil renung tajam anak mata anak buah gua.. yang dari tadi perhatikan gua dari gate.

"apahal??" soal gua..

anak buah gua tersenyum.. "fail bukit.."

"kahkahkah" gelak gua sambil berdiri atas eskelater..
"dah pegi balik.. dah maghrib.. karang mak lu carik.." balas gua..

gua syak budak-budak sekarang dia punya kemahiran manipulatif dah makin kurang panjat bukit pun boleh tak lepas..

12 tahun lepas..

gua dengan warna terbang berjaya menjadi pemilik lesen P dengan dengan sekali cuba.. masa gua dulu ada juga yang sangkut.. gua naik hairan sampai gua malas nak fikir apa yang susah sangat dengan ujian memandu tu sampai boleh tak lepas.

sebelah tengahari selesai semua perkara.. abang sekolah memandu hantar gua sampai rumah, sebelum sempat gua ucap terima kasih.. abang sekolah memandu sekali lagi ingatkan gua "minggu depan.. hari rabu.. datang opis amik lesen.." mungkin sebab eksaited gua lupa ucap terima kasih sebab tolong hantar sampai rumah.. gua hanya balas dengan senyuman..

gua melangkah masuk rumah..

tiba-tiba terdengar suara bapak gua ..
"jadi apa macam??"

kepala gua secara automatik berpaling kearah suara bapak gua..
dengan separa terkejut gua balas dengan ibu jari ke atas dan "LULUS!!"

"haa.. tengok la anak siapa" balas bapak gua..
hidung gua jadi kembang kempis tak tau apa hal..

................................................................................

petang tadi gua terfikir-fikir balik.. apa agaknya ayat terkeluar dari mulut bapak gua kalau gua fail masa tu..

demmit.


No comments: